Nie chcesz zostać ProBałaganiarzem? Oto 12 zasad, które powinieneś przestrzegać.

4017662484_ebab838776

Kiedy wracam do domu z pracy, to ostatnią rzeczą, na którą mam ochotę jest sprzątanie. Nawet nie mam siły patrzeć na stertę naczyń w zlewozmywaku i podłogę, której powłoka kurzu jest idealnie podkreślona przez promienie słoneczne wpadające przez okno kuchni i zatrzymujące się na przedpokoju. Kiedyś nie byłam świadoma tego jak wiele dwie osoby mogą wygenerować rzeczy do prania, naczyń do mycia czy śmieci do wyrzucenia. Cóż, rzeczywistość jest brutalna, a ja na przekór światu lubię porządek :D. Perfekcyjna Pani domu to ze mnie nie jest ale jeśli mam duży bałagan w mieszkaniu to nie mogę się skupić. Jeśli wszystko jest posprzątane to dopiero wtedy mogę się zrelaksować.

Myślę, że najwięcej sprzątania mamy wtedy, gdy nie uważamy na co dzień z drobnymi, na pozór błahymi rzeczami. Są to rzeczy typu: odłożenie spodni do szuflady czy umycie szklanki po soku. Przygotowałam więc listę zasad, które należy przestrzegać aby łatwiej nam było zachować porządek:

  1. Mleko się już skończyło? Nie wsadzaj kartonu z powrotem do lodówki! Szczególnie jeśli mieszkasz z kimś. Jest bowiem szansa, ze ktoś zauważy brak kartonu z mlekiem w lodówce I je kupi.

  2. Kiedy przed wyjściem do pracy dopijasz szybko poranną kawę, umyj potem kubek albo chociaż wsadź go do zlewozmywaka. Nie zostawiaj szklanki byle gdzie.

  3. Wyciśnięte torebki po herbacie wcale nie wyglądają dobrze na blacie kuchennym, a znalezione w zlewie razem z kubkiem mogą naprawdę denerwować. Wyrzuć je do kosza!

  4. Jeśli Twoje włosy są na tyle długie, że można spiąć je gumką to zrób to. Wycieranie później podłogi w domu będzie o wiele przyjemniejsze. Nie będziesz musiał ściągać kłębków włosów ze szmaty po przetarciu ¼ podłogi na przedpokoju.

  5. Nie gromadź pierdół w mieszkaniu, jeśli nie używasz czegoś przez rok wywal to w końcu!

  6. Podejmuj odważne decyzje, bądź zdecydowany! Po powrocie do domu nie ściągaj skarpetek zostawiając je w jakimś “kluczowym” miejscu, które oznacza, że nie wiesz czy je ubierzesz jutro czy wrzucisz do prania. Zdecyduj o tym od razu- albo kosz albo jednodniowa reanimacja.

  7. Po przetarciu czegoś w kuchni szmatką, nie wrzucaj jej do zlewu. Wypłucz ją i rozwieś. W przeciwnym wypadku ze szmatki stanie się zaśmierdniętą szmatą.

  8. Odsuń się trochę od lustra kiedy nitkujesz zęby…

  9. Miej zawsze w domu papierowe ręczniki, bo wiele ułatwiają. Sprawiają, że chętniej coś posprzątasz. Płyn z dozownikiem tzw. “psik, psik” w ręce oraz ręczniki papierowe….ahh to jest po prostu to!

  10. Nie kupuj sobie kwiatków do domu jeśli nie jesteś pewien czy będziesz je regularnie podlewał.

  11. Staraj się mieć jak najmniej rzeczy na wierzchu, chowaj wszystko do szafek. Porządek łatwiej zachować, a do ewentualnego ścierania kurzy też się łatwiej zabrać.

  12. Nie wydawaj pieniędzy na niepotrzebne rzeczy…zacznij zbierać na zmywarkę. Ja już podjęłam decyzję, a ty? 😀

 

Jeśli wpis Ci się podobał zapraszam na mojego fanpage’a na facebooku!

4 thoughts on “Nie chcesz zostać ProBałaganiarzem? Oto 12 zasad, które powinieneś przestrzegać.

  1. Celne uwagi, ale sposób, w jaki je przekazujesz ma kluczowe znaczenie. Mózg ludzki nie rozumie zaprzeczeń i jeśli piszesz, że ma czegoś nie robić, to nie wie jak na prawdę ma się zachować. Fajnie, że w wielu miejscach piszesz co robić w zamian i jak postępować. Następnym razem unikaj zaprzeczeń i zamiast pisać nie rób tego wskaż konkretne działania, które warto wykonać. 🙂

    • Dziękuje za uwagi 🙂 Akurat tutaj wybrałam taki a nie inny sposób przekazu, ponieważ potraktowałam ten wpis nieco bardziej żartobliwie. Miał być przede wszystkim zabawny i przy okazji przypominać ludziom o tych małych rzeczach, które często robią. 😀

Leave a comment